|
Балет «Норовлива донька» - новинка в афіші Національної опери України
Прем’єра відбудеться 12 і 13 червня
11 червня, середа
Поширити у Facebook
Постановку «La Fille mal gardée» (Норовлива донька) на музику Луї-Жозефа Фердинана Герольда в хореографії сера Фредеріка Аштона у Києві здійснив відомий балетмейстер Жан Крістоф Лесаж.
Музичне аранжування - Джона Ланчбері, художнє оформлення сера Оскара Ланкастера, диригент-постановник – Віктор Олійник.
У виконавських складах (в різні прем’єрні дні) виступатимуть провідні солісти Балетної трупи Національної опери: Ілона Кравченко, Микита Сухоруков, Катерина Курченко, Володимир Кутузов, Олександр Габелко, Даніїл Сілкін, Клеман Гійом, Євген Логвиненко та ін.
Постановка на сцені Національної опери України стала можливою завдяки збору коштів у Лондоні, організованому знаменитим танцівником з України, екскиянином Іваном Путровим, який у 2002-2010 роках був прем'єром Королівського балету Великої Британії.
До збору долучився також скульптор Ентоні Гормлі.
Власник балету, Жан-П'єр Гаскет, який відмовився від свого гонорару.
Нагадаємо, французький балет Жана Доберваля з хореографією британця Фредеріка Аштона вперше був поставлений ще у 1960 році. Сьогодні "Норовлива донька" - один з найулюбленіших англійських балетів, що поєднує фарс, традицію «травневого дерева» та традиційний народний танець. Це одна з найтепліших і найдотепніших історій у класичному балеті, сповнена гумору, ніжності та енергії сільського життя.
Сьогодні ця версія є частиною репертуару провідних театрів світу — Королівського балету в Лондоні, Паризької опери, Австралійського балету, American Ballet Theatre, San Francisco Ballet, Національного балету Канади, Голландського національного балету та інших.
Нагадаємо, 18 лютого 2024 року в театрі The London Palladium Іван Путров організував благодійний балетний гала-вечір «Dance for Ukraine» за участі провідних артистів Королівського балету Великої Британії, світових зірок балету та провідних солістів Національної опери України.
Метою цієї події була підтримка учнів танцю в Україні та зробити можливим подарунок - балет «La Fille mal gardée» (Норовлива донька) Національній опері України, як акт підтримки та культурної солідарності Британії з Україною.
За підтримки Івана Путрова та фонду Inspiration in Motion (фінансування та організація), а також завдяки сприянню Жана-П’єра Гаскета (правовласник хореографії), The Frederick Ashton Foundation, Михайла Баришникова та інших друзів України, ця постановка увійде до репертуару Національного Балету України.
Це непересічна культурна подія, яка поєднує класичну спадщину, благодійність і міжнародну підтримку українського мистецтва.
Перед прем’єрою представникам ЗМІ, зокрема, Music-review Ukraine, вдалося побувати на репетиції, а у перерві поспілкуватися з виконавцями головних партій, балетмейстером-постановником і керівниками Балетної трупи Національної опери. Правда, повітряна тривога трохи поламала журналістам повністю насолодитися цією дуже харизматичною, симпатичною, веселою і позитивною виставою. Втім, балет «Норовлива донька» вартий того, аби прийти до театру ще раз, бо він буде цікавий глядачам різного віку.
***
Нобухіро ТЕРАДА, художній керівник балету Національної опери України підкреслив, що «виставу створено за підтримки Івана Путрова та Inspiration in Motion (фінансування та організація), а також за сприяння Жана-П’єра Гаскета, The Frederick Ashton Foundation та Михайла Баришникова».
***
-Спочатку планувалось, що прем’єра «Норовливої доньки» відбудеться в нашому театрі у грудні минулого року, але через певні обставини нам прийшлося змінити дати, й перенести подію на закриття цього, 157-го сезону, - розповів Костянтин ПОЖАРНИЦЬКИЙ, завідувач балетної трупи Національної опери України. - Втім, ми активно готувалися до реалізації цього творчого проєкту.
У жовті минулого року до Києва вперше приїхав балетмейстер Жан Крістоф Лесаж, потім було ще кілька його вояжів Нині активний репетиційний процес тривав два тижні.
***
-Балет «Норовлива донька» - класична постановка, але з багатьма елементами різних рухів, пластики, а також народного танцю, обертання,- каже Микита СУХОРУКОВ, прем’єр балету Національної опери, виконавець партії Коласа. – Вистава комедійна, яка несе позитивний заряд. Прикрасою постановки є номери зі стрічкою, але для філігранного виконання нам треба було добре попрацювати. Балет великий – три акти й кожен потребує своїх нюансів: технічних, танцювальних, акторських.
Постановка своєрідна і цікава, вона захоплює, як нас, танцівників, так і глядачів, які жваво реагують на кожну сцену дійства. Це балет для сімейного перегляду і я впевнений, що діти й дорослі будуть у захваті від музики, сюжету, і всієї вистави. Сюжет – простий, зрозумілий і навіть не прочитавши лібрето – все для публіки є зрозумілим.
***
-У мене дуже цікава роль: з одного боку - драматична, а з іншого - комедійна, – вважає Олександр ГАБЕЛКО, соліст Національної опери, виконавець партії Вдови Сімон. – На сцені я не відчуваю себе жінкою, бо за задумом хореографа, образ Вдови завжди виконує танцівник, а тому у Сімон у жіночому костюмі має конкретні чоловічі звички. Танець у дерев’яних черевичках – одна з окрас балету «Норовлива донька», де можна побачити певні поєднання класичного балету й ірландського танцю (степ, джига). Моя героїня – колоритна особистість. Вона не зла жінка, а мати, яка любить свою доньку і хоче їй добра, зокрема, видати заміж за багатого. Як на мене – це майбутня класична теща…
Репетиції з Жаном Крістофом проходили дуже цікаво. У нас панувала творча атмосфера й всі артисти, залучені у постановці, часто сміялися, і це додавало драйву у спільній роботі. Балетмейстер не робив нам якихось серйозних зауважень, а давав можливість імпровізувати. Втім просив, аби ми не дивилися записи вистав з різних театрів, аби нікого не копіювати, а шукати свої шляхи у розкритті образів, які виконуємо на сцені.
Перші репетиції у нас відбувалися доволі незвично. Він, наприклад, пропонував станцювати фрагмент… з середини вистави, або фінальну сцену, а у наступний раз – початок дійства. Ми з колегами переглядалися: що відбувається? Спочатку не було розуміння: як все балетмейстер збере до купи, бо були якісь окремі «пазли»… Втім, через два тижні Жан Крістоф говорить – починаємо з того, а далі продовжуємо, і на наших очах малюнок вистави набував реальних контурів. Ми зрозуміли, що всі свої партії добре знаємо і вже лише потрібно відточувати деталі ролей. Костюм у мене гарний, але через чотири спідниці в ньому аж дуже тепло, навіть гаряче! Я трохи повчився ходити на підборах, хоча вони й не високі, але спочатку було незручно ходити, не говорячи про те, щоб танцювати.
Балетмейстер не заганяв нас у якісь конкретні рамки, а давав можливість бути творчими особистостями та це пішло на користь майбутній виставі. Я радий, що мав можливість створити на сцені складний, але цікавий образ Вдови Сімон.
***
-Я вперше співпрацював з танцівниками Національно опери України і отримав багато позитивних емоцій від професійності всієї творчої команди, яка створювала виставу «Норовлива донька», - підкреслив Жан Крістоф ЛЕСАЖ, балетмейстер-постановник. – Мені дуже сподобався Київ. Я мав можливість трохи подивитися вашу столицю. Навіть повітряні тривоги не заважали… Ми всі натхненно працювати і я маю надію, що вистава сподобається публіці, стане окрасою афіші Національної опери України.






Автор: Тетяна Поліщук
Діячі мистецтв: Тетяна Поліщук
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України
|